|
|
|
کانون بازنشستگان مجلس شورای اسلامی
صفحه اصلی » عمومی کانون بازنشستگان مجلس شورای اسلامی
بازدید:23
0.0 (0)
توصیه هایی برای زندگی سالم تر - از نوشیدن چای یک ساعت قبل و یک تا دو ساعت بعد از صرف غذا خودداری کنید.
[1391/12/12]

توصیه هایی برای زندگی سالم تر - از نوشیدن چای یک ساعت قبل و یک تا دو ساعت بعد از صرف غذا خودداری کنید.  

غذاهای مصرفی
توصیه هایی برای زندگی سالم تر


1ـ سبزی ها را به صورت تازه مصرف کنید. با این کار ویتامین های آنها بیشتر حفظ می شود.

2ـ در مواقعی که استفاده از نمک باید محدود شود، اضافه کردن سبزی های معطر مانند نعناع، ریحان، گشنیز به غذا طعم و عطر مطلوب می دهد.

3ـ برای خرد کردن سبزی ها از چاقوی تیز استفاده کنید تا از خراب شدن و از بین رفتن ویتامین های آن جلوگیری شود.

4ـ برای پخت سبزی ها از مقدار کمی آب استفاده کنید، آب حاصل از پخت را در غذا مصرف کنید.

5ـ سبزی ها بخصوص آنها که با ریشه از مزرعه به مغازه منتقل می شوند معمولاً آلوده به تخم انگل و میکروب ها هستند. این نوع سبزی ها را به دقت بشویید و ضد عفونی کنید.

6ـ در انتقال سبزی از مغازه به خانه دقت کنید که آنها را در کنار سایر مواد غذایی نگذارید. زیرا باعث آلوده شدن مواد غذایی می شود.

7ـ شیر و لبنیات بهترین منبع کلسیم هستند. برای پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان در هر سنی که هستید، روزانه حداقل دو لیوان شیر و یا جایگزین های آن را مانند پنیر، ماست و کشک مصرف کنید.

8ـ در مصرف نوشابه های گازدار افراط نکنید. مصرف مداوم آنها به دلیل ایجاد اختلال در جذب کلسیم از عوامل مؤثر ابتلا به پوکی استخوان است.

9ـ به جای انواع نوشابه های شیرین گازدار و آب میوه های صنعتی از نوشیدنی های سالم تر مانند آب، دوغ، شیر و آب میوه های طبیعی استفاده کنید.

10ـ هنگام طبخ غذا، تا حد امکان نمک کمتر به غذا اضافه کنید.

11ـ مصرف نمک را کاهش دهید ولی برای همان مقدار کم از نمک یددار استفاده کنید.

12ـ نمک یددار را در ظرف های سربسته و دور از نور و رطوبت نگهداری کنید تا ید موجود در آن از بین نرود.

13ـ ویتامین C، جذب آهن غذا را افزایش می دهد. بنابراین همراه با غذا، سالاد شامل گوجه فرنگی، کاهو، کلم و فلفل سبز دلمه ای مصرف کنید.

14ـ مصرف چای همراه با غذا یا بلافاصله قبل و پس از غذا جذب آهن را کاهش می دهد. بنابراین از نوشیدن چای یک ساعت قبل و یک تا دو ساعت بعد از صرف غذا خودداری کنید.

15ـ افزودن مقدار کمی گوشت به غذاهای گیاهی، جذب آهن غذا را افزایش می دهد.

16ـ آهن موجود در گوشت ها به ویژه گوشت قرمز قابلیت جذب بهتری دارد.

یادداشت ها
Parameter:40386!model&284 -LayoutId:284 LayoutNameالگوی متنی کل و اخبار