|
|
|
کانون بازنشستگان مجلس شورای اسلامی
صفحه اصلی » سایر » زندگی سالم
بازدید:314
0.0 (0)
اثرات چشمگیر پیاده‌روی در سلامت بازنشستگان.فواید پیاده‌روی؛ سلامت سیستم قلبی عروقی، کاهش خطر بیماری..
[1391/08/06]

اثرات چشمگیر پیاده‌روی در سلامت بازنشستگان.فواید پیاده‌روی؛ سلامت سیستم قلبی عروقی، کاهش خطر بیماری..  

فواید پیاده‌روی؛ سلامت سیستم قلبی عروقی، کاهش خطر بیماری قلبی و...

اثرات چشمگیر پیاده‌روی در سلامت بازنشستگان

۲۰تا ۴۰ دقیقه پیاده‌روی، خطر مرگ را در سالمندان تا ۵۰درصد کاهش دهد. محققان در مقایسه نرخ مرگ و میر بین مردان ۷۰ تا ۹۲ ساله که زندگی بی‌تحرک دارند با مردانی که در همین گروه سنی در سطوح مختلفی از فعالیت‌های تناسب اندام حضور دارند، دریافته‌اند که در ازای هر دو دقیقه پیاده‌روی، مرگ‌ومیر تا ۱۰درصد کاهش پیدا می‌کند. پیاده‌روی به سلامت جسمی و تناسب اندام کمک می‌کند. هنگام پیاده‌روی بدن در یکی از طبیعی‌ترین حالت‌های خود قرار دارد. هنگام پیاده‌روی بدن وزن خود را تحمل می‌کند و این حالت گاهی به‌عنوان تمرین استقامتی درنظر گرفته می‌شود. فواید پیاده‌روی؛ سلامت سیستم قلبی عروقی، کاهش خطر بیماری قلبی و سکته، بهبود حالت‌هایی چون پرفشاری خون، کلسترول بالا و بهبود دیابت و استقامت عضلات و کاهش چربی‌های بدن است.

فواید پیاده‌روی

کنترل وزن:

ترکیبی از یک رژیم غذایی مناسب و فعالیت‌های منظم ورزشی، رمز حفظ وزن در حد طبیعی و کنترل شده است. همه می‌دانیم که کنترل وزن و حفظ آن در محدوده طبیعی ، احتمال ابتلا به بیماری‌هایی نظیر دیابت نوع ۲، بیماری‌های قلبی، سکته مغزی و سرطان را کاهش می‌دهد. انجام فعالیت‌های ورزشی باعث تقویت قلب شده و در نتیجه قلب می‌تواند خون بیشتری را با‌زحمت و فشار کمتر پمپاژ کند.مطالعه انجام‌شده روی ۷۲هزار زن نشان داد فعالیت‌هایی مانند پیاده‌روی، خطر بروز بیماری‌های قلبی در خانم‌ها را به‌ میزان ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش می‌دهد.

کاهش میزان کلسترول مضر خون:

انجام فعالیت‌های فیزیکی منظم و روزانه، میزان کلسترول مضر خون را کاهش می‌دهد؛ این کلسترول مضر، عامل اصلی ایجاد بیماری‌ها و حملات قلبی است.

کاهش احتمال بروز سکته مغزی:

طبق مطالعه‌ای که در هاروارد روی ۱۱ هزار مرد انجام شد، مشخص شد که فعالیت و تمرینات بدنی منظم و متعادل مانند پیاده‌روی سریع به‌مدت روزی یک ساعت و ۵ روز در هفته می‌تواند احتمال بروز سکته مغزی را کاهش دهد.

کاهش احتمال ابتلا به سرطان سینه و دیابت نوع2:

در مطالعه سلامت پرستاران، محققان دریافتند که فعالیت‌های بدنی منظم، احتمال ابتلا به این دو بیماری را نیز کاهش می‌دهد.

در مطالعه‌ای دیگر، افرادی که دارای خطر بالای ابتلا به دیابت نوع ۲ بودند، با انجام ورزش‌های منظم و مستمر نظیر پیاده‌روی و کاهش میزان چربی مصرفی و ۵تا ۷درصد کاهش وزن، این احتمال ابتلا را به حدود نصف کاهش دادند.

پیشگیری از جراحی سنگ کیسه صفرا:

در مطالعه انجام شده در هاروارد روی ۶۰ هزار زن در سنین بین ۴۰‌‌‌تا ۶۵ سال، مشخص شد که پیاده‌روی منظم یا انجام سایر فعالیت‌های فیزیکی، احتمال نیاز به جراحی سنگ صفرا را ۲۰‌تا ۳۱درصد کاهش می‌دهد. حداقل روزی ۳۰ دقیقه پیاده‌روی و هفته‌ای ۵ روز یا بیشتر توصیه می‌شود تا از این مزایا بهره ببرید و حتماً برای تعیین سطح ورزش و تمرینات با پزشک خود نیز مشورت کنید

 

 

یادداشت ها
Parameter:38665!model&284 -LayoutId:284 LayoutNameالگوی متنی کل و اخبار